mandag 7. mars 2016

Man dør litt hver dag

Arne Svingen har akkurat kommet ut med en ny ungdomsbok, Man dør litt hver dag, på Gyldendal forlag.
Kilde: Gyldendal forlag

Dette er en spennende thriller fra start til slutt, i kjent Svingen stil. Vi møter Aksel som går første året på videregående. En helg han er hjemme alene, skjer det mange skumle ting. Han blir overraska av at en mann i mørk dress, plutselig står i leiligheta, og vil ta livet av han. Dette er opptakten til mange dramatiske episoder, som skjer på en gang. Nesten samtidig skjer det to andre drap, et i Berlin og et i Trondheim, og disse har en sammenheng med det som skjer med Aksel. Det skal vise seg, at dette er to av bestekompisene til Aksel. Men hvorfor er noen ute etter Aksel, hva skjedde egentlig i ferien, som gjør at noen er villige til å ta livet av guttene?

Aksel oppsøker Ellen, en tidligere alkoholisert politikvinne, og mora til bestekompisen. Og sammen må de finne ut hvorfor to er drept, og hvem som er ute etter å ta Aksel. Leiemordere, løgn, falske anklager og drap er bare noe av det vi opplever i boka. Og hvem er Siri på 12, som prøver å advare Aksel? Hva er det guttene har gjort, som gjør at de blir drept en etter en?

Dette er en lettlest, og spennende bok som passer for både gutter og jenter.

3 kommentarer:

  1. Hva er tema og budksapet i teksten? Jeg trenger svar ganske fort. Har en stor oppgave i norsk om 13t og 30 min

    SvarSlett
  2. Hva er tema og budksapet i teksten? Jeg trenger svar ganske fort. Har en stor oppgave i norsk om 13t og 30 min

    SvarSlett
  3. Hva er tema og budksapet i teksten? Jeg trenger svar ganske fort. Har en stor oppgave i norsk om 13t og 30 min

    SvarSlett